By presenting the festive events which escorted the projection of the film "Jean Galmot aventurier" by Alain Maline, where the filmmaker’s father played a role, the images of Moune Ô reveal the survival of the colonial inheritance within a Western collective unconscious always marked of stereotypes. From little gestures of daily life, the resistance toward oppression comes in its own rhythm.