Based on audiovisual archives from the National Center for Space Studies (CNES), Listen to the Beat of our Images, is a film by Audrey and Maxime Jean-Baptiste which deals with the establishment of the Guyanese Space Center (Kourou, French Guiana), wishing to bring out the Guyanese population, a real out-of-frame of this space adventure. Combining field investigation and video-editing processes on archives, the film is a fictionnal documentary around a narrator, representative of a generation of Guianese who experienced as a spectator the transformation of their territory.