It is said that man is descended from animals. But in this film Gilles Margaritis sets out to arouse the still latent animal within man. Under the guise of scientific discourse, he discovers those mechanisms of which we are the least proud, our most unconscious reflexes, and our weak points. But rest assured "Man" is neither an academic nor an existentialist film: it is a comedy!