Happily married to Sandrine, Pierre Fouques also known as Raboliot is the father of two young children. He would live a steady life hadn't he a passion for poaching, which gets him into a lot of trouble. Because of the nastiness of Bourrel, the gamekeeper, of the jealousy of other poachers, he becomes a hunted man who, in order to defend himself, is driven to commit a crime...