Claire (Marlene Jobert), a bilingual UNESCO interpreter meets Simon (Jean-Michele Folon), an oceanographer at an international conference she is assigned to work (UNESCO's international headquarters are in Paris). The two are drawn to each other, and romance blossoms. Just as they begin to establish a stable relationship, she discovers that she has breast cancer, and after a few trips to the doctor, she finds out that she needs a mastectomy. Unable to face her new boyfriend with the truth, she breaks off their relationship. As one might expect, no oceanographer worth his salt is going to leave his true love for just any shallow reason.