This powerful romantic drama examines the final period of a long and ultimately unhappy affair. Jean (Jean Yanne) is an unpleasant, domineering man. Though he still lives with his wife, their marriage has been over for a long time. For six years, Jean has had an affair with the much-younger Catherine (Marlene Jobert). The dynamic of their relationship is moving it toward disintegration also, but Catherine resists it. Scenes of alternating recriminations and reconciliations unveil the anatomy of their breakup.