Raphaël and Margot love each other. But then one day they learn that Margot, a prima ballerina at the height of her career and art, has a terminal illness.
Margot refuses to accept the idea that she must give up, relinquish all control. Her body may betray her, but she tries to come to terms with the idea that Raphaël will inevitably find another love. She wants to control this future that tortures and escapes her.