Fush (Claude Brasseur) and Ballestrat (Claude Rich) are the rival police detectives who head different departments trying to capture a notorious gangster in this crime thriller. Both are not above using underhanded and illegal means to attain their goals. Marie (Marlene Jobert) a the female cop in Ballestrat's department who adds to the tension by having an affair with Fush. When an ambush attempt goes wrong, Fush puts his life in danger by confronting the gangster whose criminal activities sparked the intense manhunt.