Samuel is a wild-looking twelve-year-old orphan who has been placed with a nanny, Marie, for several weeks. Marie, who is struggling between her feelings and her need for money, is married to Clément with whom she has two sons, Alexis and Dimitri. Very quickly Samuel will have to get to know this new family and their possible secrets.