Guyana, 1934. A man returns to his native land. Divided between his mission as an ethnologist in the middle of the colonial period and his desire to return to his roots, he begins an introspective journey that takes him to the very edge of himself. A fantasy about a moment in the life of the poet Léon-Gontran Damas.