Abd Al Malik brings Verdi's masterpiece into the modern world by setting it in a contemporary urban context. The director wrote short dialogues that are presented as intertitles in the style of silent movies, with the soundtrack featuring the music of Verdi's opera mixed by Arnaud de Solignac.