To strengthen a financial cooperation with Algeria, China offered in 2016 an Opera House to the city of Algiers. Not accustomed to operatic culture, Algeria does not have the necessary funds to support and maintain this auditorium of 1,400 seats. Karim Moussaoui reflects on the role an Opera House could play in the Algerian musical culture. With his crew, he sets off to the desert in search of the mysterious divas of the Taguerabt.