Le Bal des Folles tells the story of a young, radiant and passionate woman, Eugénie, living during the close of the 19th century. As a young woman Eugénie discovers that she has the special power to hear the dead. After her family discovers her secret, she is taken to La Pitié Salpétrière Hospital without any way of escaping her fate. The hospital is a neurology clinic in Paris run by the famous professor and pioneer of neurology Dr.Charcot, where women diagnosed with hysteria, “craziness”, egomania, epilepsy and other types of mental or physical diseases are committed. Her destiny becomes entwined with that of Geneviève, a nurse at the hospital whose life is passing her by. Their encounter will change both their futures as they will prepare for the annual “Bal des folles” organised by Dr. Charcot at the hospital.