Etienne,18, tries to find his place within his family. The father, a former skinhead, can’t bear any longer his son’s behavior. He finds him indolent, lazy, dreamy, a night bird. Yet the young man is looking for his father’s admiration, while opposing him at the same time. This paradox, this identity crisis will bring Etienne to a point of no return one morning when his father asks him to come and help him dismantle a small camp of refugees just outside the village.