Frédéric and Suzanne buy their first VHS camcorder in 1989. The camera becomes a witness to their daily life. A few years later, Tim, their child, is born. While their relationship slowly deteriorates, Suzanne embarks on a hopeless quest against oblivion and decides to film her relatives.