At the LAM (Laboratoire d'Astrophysique de Marseille), scientists are building the EUCLID satellite for its dark energy exploration mission and its launch in 2022. Caroline Corbasson immerses us in an unprecedented setting and observes the astrophysicists' meticulous work. Between realitý and fiction, the director paints a poetic portrait of the quest to learn more about origins and the unknown.