A Swiss director learns with dismay that the railway line he used as a child to reach his holiday home in the Cévennes has closed. He undertakes to make the same trip by taking only the train. His journey, which turns into an obstacle course, allows him to discover the scandalous history of the dismantlement of the French railway, a policy that goes against current ecological ambitions.