Road Rapture mediates between imaginary states of the motorway. Encountering different road uses and exploiting the cinematic potential of the architecture and driving’s sense of movement the film places the viewer in the mental space of the motorway. Visiting churches built for the motorway and hearing ideas from the priest, the film reflects upon the self as vehicle for understanding, changes in our perception of time, and how nature exists in an artificial landscape.