While a cataclysm of unprecedented magnitude leads to the evacuation of Japan, Lyra plunges back into her memories. Who was Rey, that fascinating girl she followed to the other end of a country she didn't know? Why this obsession for Atlantis, a civilization punished by the gods ten thousand years ago? And above all: why did Rey also disappear so suddenly?