Ruby (Emilia Jones) is the only hearing member of a deaf family. At 17, she works mornings before school to help her parents (Marlee Matlin and Troy Kotsur) and brother (Daniel Durant) keep their Gloucester fishing business afloat. But in joining her high school’s choir club, Ruby finds herself drawn to both her duet partner (Ferdia Walsh-Peelo) and her latent passion for singing. Her enthusiastic, tough-love choirmaster (Eugenio Derbez) hears something special and encourages Ruby to consider music school and a future beyond fishing, leaving her torn between obligation to family and pursuit of her dream.