Vincent Peltier lives the life he always wanted and has the job of his dream. As public servant, he has spent his life enjoying the benefits of his status. When the new reformist government decides to cut down on bureaucracy, Vincent refuses to go. However, the ministry employee Isabelle Bailliencourt has vowed to take get rid of him. Vincent gets transferred to one senseless job to another, from one isolated location to another. Sent to the North Pole he meets Eva, a scientist that changes his perspective on life… It is time for him to make a decision.