Yellow is rooted in a personal experience of post-traumatic amnesia. Conceived as the inner quest of a character in gestation, Yellow is a collective project, halfway between fiction and artistic performance. The creative process has been enriched by collaborations with artists from different disciplines, borrowing from the concept of a total work of art.