Even from the simplist, the most realistic point of view, the countries which we long for occupy, at any given moment, a far larger place in our actual life than the country in which we happen to be. Marcel Proust, In Search of Lost Time.
An update of the myth of Orpheus and Eurydice, between night train and seaside resort, in the form of a cinema poem in relief.