The day after a recital, Artemisia, a professional pianist, receives a new score by a renowned French composer. Its theme is the untold. Artemisia is profoundly moved as it hits on her innermost secret: the abandonment when she was a teenager of her baby daughter. Immediately she rushes away from Rome to a convent in the Abruzzi to seek out the nuns to whom she had entrusted her child.