Damien is a wannabe painter. He decides to establish himself in a little town in Normandy to live closer to Mr. Bernard, a painter he admires. Splitting his days between his painting and his administrative appointments, he repeatedly presents himself in front of Mr. Bernard's house in the hope of meeting him.