This is a premiere for 30 dancers of hip-hop, krump, break, voguing... A first for the director Clément Cogitore and for the choreographer Bintou Dembélé. And a first for the Paris’ Opera Bastille. By bringing together urban dance and opera singing, they reinvent Jean-Philippe Rameau's baroque masterpiece, Les Indes Galantes. From rehearsals to public performances, it is a human adventure and a meeting of political realities that we follow: can a new generation of artists storm the Bastille today?
In 1735, Rameau created Les Indes Galantes, which reflected French colonial expansion and represented the myth of the noble savage. In 2019, Philippe Béziat filmed a generation of dancers who took center stage of Opera Bastille in Paris for the very first time and who reappropriated this baroque masterpiece by affirming another reading of European history.