During the economic boom of the 60s, Europe’s highest building is being built in Italy’s prosperous North. At the other end of the country, speleologists visit the Calabrian plateau in the untouched Calabrian hinterland. There, the young conquerors explore one of the deepest caves in the world, 700 meters below Earth, that no one had ever reached the bottom of.
The intruders’ venture goes unnoticed by the inhabitants of a small neighbouring village, but not by the old shepherd of the Pollino plateau. His heart and soul soon intertwine with the group’s journey.
IL BUCO chronicles a visit through depth and darkness to discover the unknown, where time and space wither away.