Aquí y allá is an essay film with a first-person narration focusing on the notion of one's home. Having emigrated from my home country, I feel that this notion becomes ambiguous. I wanted to convey this feeling of indetermination to the image through experimentation games which confuse the virtual and reality, fiction and documentary. Here or there? Perhaps both, simultaneously.