Dragged along by a sailor, Paul arrives in Kayaköy, a small village in Turkey that has been deserted for almost a century. Paul is spellbound by the place but is nevertheless quickly cast out from it. He will then plunge into nature and his soul, before meeting a horse, Pegasus, an animal with the gift of speech with whom he will continue on his quest and his adventure. A mythical horse or a mystical one, it will led him to light his way.