An ogre lives a reclusive life alone in a garden where he spends his days eating and gardening. One day, he meets a tiny little woman who fell off a swallow's back. An unusual friendship is born, but their different character traits get the upper hand: Thumbelina wants to leave while the ogre's appetite awakens.