Five tales from five parts of the world (England, Sierra Leone, Australia, Haiti, France) are told by Mami Zinzin, a rather special granny: an intrepid adventurer and indefatigable storyteller, who has brought these pieces of the collective imagination back with her from her many journeys. By putting the great classics aside, to instead explore the most absurd, crazy, and poetic, these unusual tales tackle ancestral stories recounted in the five corners of the world.