Curse of the Flesh is a poetic work, a musical fantasy that tells the story of invisible men accompanied by an enslaved monkey who arrive by boat on a tropical island in search of a hidden treasure. On the island, they discover a savage tribe of women cannibals who worship a stone with mysterious powers. This coveted stone becomes the focus of all the conflicts that follow.