Chad, August 1940. Three young lieutenants are engaged in a hot debate over whether all is lost for France or if there is still hope for beating the Nazis. An old major who has surprised their conversation tells them about Leclerc, général de Gaulle's envoy and his plans for organizing the Free France army in Africa. Now the three young officers know what to do : go on fighting.