Orpheus is Jean Cocteau’s poetic retelling of the celebrated myth in a modern setting. The famous Left Bank poet, Orpheus, is enchanted by Death in the guise of an enigmatic Princess, for whom he leaves his wife, Eurydice. But the Princess, knowing the impossibility of their love, sends Orpheus back to Eurydice...
Twenty-five years after the publication of his play Orphée, in 1950, Jean Cocteau reinterpreted the ancient myth for the cinema, creating a philosophical, visual, and poetic tale embodied by Jean Marais and Maria Casarès.