On Christmas Eve, lonely shopgirl Francoise (Robin) makes the acquaintance of slick counterfeiter Marcel (Jean Marais). Swept off her feet, the girl allows Marcel to shower all sorts of gifts and pretty clothes upon her. When she discovers that he's been using "funny money," however, she returns everything he's given to her. She also burns a roll of money that Marcel left behind to remember him by--and this turns out to be a big mistake.