During the tempestuous French Revolution, the Marquis of Montauran arrives in Brittany to lead an uprising of the local loyalist forces, the Chouans. The dashing Marquis (Jean Marais) meets with resistance but is joined by the lovely Republican spy, Marie de Verneuil (Madeleine Lebeau).