Pierre (Gérard Philipe) escapes to a coastal village in Northern France after accidentally killing a famous singer. Pierre had grown up in the village and had hoped to find inner peace by returning to his roots. Instead, the grotesque pettiness of the local townsfolk, the duplicity of friends and "loved ones," and the relentlessly rotten weather conjoin to drive Pierre to desperation.