Aroused citizens assassinate an unpopular Caribbean despot, then two men vie for his gorgeous widow Ines. Ojeda is a steamy, isolated island, the penal colony for an oppressive dictatorship. A reactionary seizes the murdered governor's post, and rushes to eliminate his romantic rival, an idealistic underling. The bureaucrat Vazquez hopes to marshal the angry residents of the capitol, El Pao, plus the many political prisoners, to oust Governor Gual.