The scene is the African republic of Liberia, which in this film proves to be a stopping-off point for a number of shady characters. Yves Montand plays a French ex-pilot who becomes involved in a scheme to smuggle stolen diamonds. His cohorts include a Nazi collaborator, a German refugee, and the white mistress of a prominent Liberian. A romance develops between the ex-pilot and the aforementioned mistress. Meanwhile, one of the conspirators (Curt Jurgens) has a last-minute attack of conscience, effectively queering the deal. The steamier romantic passages in Les Heros sont Fatigues had to be trimmed for American consumption.