Michel has stolen from his employer, Mr Bellanger, for the love of Juliette. He is now in jail. One night, while sleeping in his cell, he wakes up all of a sudden, the gates open and he finds himself in a strange village where all the inhabitants have lost their memory. There, meets Juliette again who seems to agree to marry a powerful man, who might well be Bluebeard...