The plot concerns Julien Sorel (Gerard Philipe), a carpenter's son who becomes a tutor. While his duties do not include the seduction of his employer's wife (Danielle Darrieux), Sorel offers this service free of charge. After this episode, Sorel becomes a priest... and the story isn't over yet.