Lydia is a struggling law student who poses as the estranged daughter of famous historian Jacques Ferney (Charles Vanel). She abuses Ferney's confidence in order to make him adopt her, thus ending her financial problems. Later, the fledgling lawyer finds herself in court, defending a woman in similar circumstances.