Les Croix de Bois (Wooden Crosses) may well be the most powerful anti-war film ever made; certainly it is the grimmest and most uncompromising. Starting with an impressionistic shot of a gloomy hillside studded with white grave markings, the film delineates the hopelessness and horror of war in such explicit terms that at times it's nearly impossible to watch.