Fascinated by train travel, Anita (Danielle Darrieux) impulsively marries the railroad stationmaster (Pierre Dux). Upon receiving an inheritance from a relative in Budapest, our heroine seizes the opportunity to make a long and portentously glamorous rail trip to the Hungarian capitol. In the course of her subsequent adventures, she falls in love with a handsome jewel thief (Jacques Dumesnil) and a likable playboy (Pierre Mitaud), but by film's end, the chastened Anita returns to the arms of her understanding husband.