1939 : what a beautiful year for Claudia and Jerôme. No sooner do they meet that they are under each other's spell. 1939 : what a horrible year for the two lovers : war breaks out before they can get married. They meet again after the war but the enchantment has vanished. They decide to marry but it will be for reason, not for love. Miracles only happen once.