Julietta is about to enter into a marriage of convenience. When her train stops in Poitiers station, the young girl gets off and the train leaves without her. She audaciously accepts the hospitality of Landrecourt, a handsome young lawyer. She moves into his house, gets involved in his life. To the great displeasure of Rosie, his fiancée.