The poetic and political portrait of a working-class suburb undergoing transformation, De Cendres et de Braises invites us to listen to the words of the inhabitants of the Mureaux housing project, near the Renault-Flins factory. Whether they are gentle, rebellious, or sung at the foot of the project's tower blocks, at the factory entrance, or beside a fire, these words take us through the night until a new day rises.