Filmmaker Dziga Vertov is above all known and appreciated for his formal inventions and his theory about "capturing life unawares." But he was also a tireless promoter of women's causes and of their real emancipation. This film is a personal homage to this aspect of his oeuvre and a militant film-tract which asks the question about women's aspiration for a society freed from patriarchal archaisms and the alienating weight of religious customs.