In the Hauts de Mayotte (The Comoro Islands), a secret space, of magic and escape, men and dogs, maintain filial almost intertwined relationships, companion species who share a common land of transformation and autonomy. Smogi has a particular relationship with dogs but also with the power of the elements, nature and the sly spirits that inhabit him (the djinns). “Djo” crosses different belief systems in a wild syncretism where the Muslim call to prayer also marks a moment of reunion with the animist and impure forces of the forest.