And what if we put our smartphones down for a second in order to open our closed eyes wide? This is what the short film My Generation proposes: during an eight-minute traveling shot, we travel through the different worlds of our time - contemporary art, GAFA, sport, religions, pornography, politics, finance, sacred cows, golden calves, generalized surveillance, opium of the people. It's Jerome Bosch teleported to the post-Warhol era. Although modern alienation is singled out, there is no moral judgement, but a clinical detachment in a Kubric style – the facts, nothing but the facts.
Selected for many festivals (Annecy, Zagreb, Athens, Stuttgart) and already awarded prizes here and there (Houston, Manchester), My Generation's career isn't over yet: the result of an artistic collaboration between Mirwais and Ludovic Houplain, the film will come back in another form this fall, as a clip for The Most Lamentable Tragedy Of My Generation, Mirwais's new single.